صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

رشد صنعت ساختمان و سبک های معماری و همچنین تنوع بالای مواد و مصالح کاربردی، نیاز به آشنائی بیشتر برای تصمیم گیری دارد.

  • ۰
  • ۰

پنجره دو جداره چیست؟

در این مطلب شما را با پنجره دوجداره و مزایای استفاده از آنها در خانه و ساختمان شما می پردازیم.

اصطلاح دوجداره یک واژه تخصصی در مورد پنجره است که یک واژه انگلیسی میانه است که برای شیشه استفاده می شود. حتی امروزه نیز افرادی که در غرب پنجره های شیشه ای را تعمیر می کنند تعمیرکار دوجداره نامیده می شوند و شما احتمالا اصطلاح فنی دوجداره را هنگامی که تولید کنندگان پنجره به مدل های پنجره خود به عنوان "تک جداره" یا "دو جداره" اشاره می کنند را می شنوید.

به سادگی، هنگامی که پنجره به عنوان تک جداره یا دوجداره توصیف می شود، به این معنی است که پنجره دارای یک شیشه یا دو شیشه موازی است. امروزه برخی از تولیدکنندگان از اصطلاحات مدرن "تک قطعه ای" یا "دو قطعه ای" برای شناسایی این مدل های مختلف پنجره استفاده می کنند.

پنجره با دو پانل شیشه ای اغلب پنجره دوجداره یا شیشه عایق نامیده گفته می شود. همچنین ممکن است پنجره ها سه جداره با سه لایه شیشه ی موازی باشند.

مزایای پنجره دوجداره

به خصوص در شرایط آب و هوایی بد، پنجره های دوجداره با دو لایه شیشه ای موازی مزایای قابل توجهی را در مورد بهره وری انرژی دارد. ایده پشت پنجره دوجداره این است که دو پانل شیشه ای، به علاوه هوای بین آنها، مانع خوبی در برابر ورود هوای بیرون به داخل می شود.

 در حال حاضر پنجره های دو جداره استاندارد خوبی برای ساخت و سازهای جدید و جایگزینی برای پنجره های قدیمی هستند. آنها می توانند مهندسی شوند بنابراین در فضای بین شیشه های آن هوا وجود دارد، اما امروز رایج تر این است که پنجره های دوجداره طراحی شوند بنابراین فضای بین صفحات با یک گاز بی اثر، مانند آرگون یا زنون پر می شود، که باعث افزایش مقاومت در برابر انتقال انرژی از طریق پانل شیشه می شود.

شیشه سه جداره (سه پانل) در آب و هوای بسیار بد برای افزایش میزان عایق بودن پنجره استفاده می شود و اقدامات دیگری نیز می تواند به افزایش بهره وری انرژی کمک کند مانند استفاده از پوشش های نازک مواد خاص در یک یا چند شیشه.

  • ۹۸/۰۲/۰۹
  • مهری رحمتی

پنجره دو جداره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی