صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

رشد صنعت ساختمان و سبک های معماری و همچنین تنوع بالای مواد و مصالح کاربردی، نیاز به آشنائی بیشتر برای تصمیم گیری دارد.

  • ۰
  • ۰

سنگ گرانیت آذرین است که از کانی های کوارتز, فلدسپار, میکا و آمفیبول تشکیل شده. گرانیت سنگی بسیار سخت و بادوام است و صیقل پذیری بالایی دارد. 

مصالح ساختمانی

سنگ گرانیت قرمز, سیاه, قهوه ای, شکلاتی, صورتی, آبی و سبز یافت می شوند. دانه بندی این نوع سنگ درشت است. مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگ های مرمر بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن مقاوم تر است. سنگ گرانیت متداول ترین سنگ است که در ساختمان کاربرد دارد.

گرانیت از سرد شدن توده ‌های مذاب سنگ ‌ها تشکیل شده و سمبل سختی، مقاومت و دوام است. گرانیت‌ به دلیل سختی، داشتن زیبایی خیره کننده، مقاومت، دوام و ماندگاری و تنوع توانسته است جایگاه خوبی در صنعت سنگ و ساختمان برای خود باز کند. روش استخراج سنگ‌ گرانیت به صورت چال موازی یا سیم برش الماسه است

از آن جا که سختی گرانیت بالا است هزینه برش و فرآوری آن بیشتر از سنگ‌ آهکی است و گرانیت‌ها از نظر یکنواختی رنگ نسبت به سنگ‌های آهکی مزیت دارند و همچنین نگهداری آن راحت و عمر آن زیاد است. گرانیت‌ ها سفید، خاکستری، پرتقالی، سبز، مشکی، قرمز، هستند. گرانیت را می‌توان در دکوراسیون داخلی یا خارج از ساختمان استفاده کرد. از گرانیت برای نما، سنگفرش، کابینت، پله و غیره استفاده می شود. سنگ گرانیت بهترین گزینه برای پله های ساختمان میباشد.

ویژگی های سنگ گرانیت

·         مقاومت در مقابل ضربه و فرسایش

·         مقاومت در مقابل عوامل محیطی

·         تنوع رنگ و ظاهر

·         مقاوم در برابر نفوذ آب

·         سختی بالا

·         طول عمر بالا


نظرات (۱)

  • شرکت ایرانیان سنگ
  • شرکت ایرانیان، تولیدکننده و تامین کننده سنگ های ساختمانی و نما 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی