صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

رشد صنعت ساختمان و سبک های معماری و همچنین تنوع بالای مواد و مصالح کاربردی، نیاز به آشنائی بیشتر برای تصمیم گیری دارد.

  • ۰
  • ۰

انواع آجر

آجر از مصالح ساختمانی برای ساخت و پیاده رو در سراسر جهان استفاده می شود. در ایالات متحده آمریکا، آجر بعدها به عنوان یک ماده پیاده رو مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر به طور گسترده ای به عنوان یک سطح تزئینی به جای مواد جاده ای استفاده می شود. آجرها معمولا به صورت تخت قرار می گیرند و اغلب باند ایجاد ساختار برای افزایش ثبات و قدرت خود می کنند. انواع مختلفی از آجر وجود دارد که بسیاری از آنها در حدود هشت اینچ طول و چهار اینچ ضخامت دارند.

 

انواع آجر

انواع آجرهای ساختمانی:

انواع آجر های مورد استفاده در مصالح ساختمانی وجود دارد:

آجرهای معمولی کوره کوره

آجر سیمان آهک (آجر سیلیکات کلسیم)

آجرهای مهندسی

آجر بتنی

خاکستر پرواز خاک رس آجر

آجر نما نسوز

 

بخشی از آجر در صنایع ساختمانی به دلیل ویژگی های مهم آن و به دلیل اینکه می تواند یک گزینه مناسب با قیمت مناسب باشد، استفاده می شود. در زیر ما مزایا و کاربردهای معمول ترین نوع آجر را به طور خلاصه شرح می دهیم.

 

آجرهای معمولی کوره کوره

مصالح ساختمانی آجرهای سنگی معمولی سوخته با فشار دادن در قالب ها شکل می گیرند. سپس این آجر ها خشک شده و در یک کوره اخراج می شوند. آجرهای خاکستری معمولی سوزانده شده در کار کلی با هیچ ظاهر جذاب خاص استفاده نمی شود. هنگامی که این آجر در دیوارها استفاده می شود، آنها نیاز به گچ کاری یا رندر دارند.

 

شن و ماسه آهک آجر

آجر شن و ماسه با مخلوط کردن شن و ماسه، خاکستر و آهک و سپس یک فرآیند شیمیایی در هنگام مخلوط کردن مرطوب ساخته می شود. سپس آجر نما نسوز مخلوط تحت فشار آجر تشکیل می شود. این آجرها می توانند مزایای بیش از آجرهای خاکی مانند:

ظاهر رنگ آنها به جای رنگ قرمز به طور معمول خاکستری است.

شکل آنها یکنواخت است و یک سطح صاف تر را ارائه می دهد که گچ کاری را نیازی ندارد.

این آجر ها به عنوان یک عضو تحمل کننده مقاومت بسیار خوبی دارند.

آجرهای مهندسی چیست؟

آجرهای ساختمانی آجرهایی هستند که در دمای بسیار بالا تولید میشوند و آجرهای متراکم و آجری را تشکیل می دهند و اجازه می دهند آجر برای محدود کردن قدرت و جذب آب استفاده شود. آجرهای مهندسی دارای ویژگی های مقاوم در برابر تحمل بسیار بالاتری از ویژگی های انواع آجرهای ساختمانی مقاوم در برابر رطوبت و خواص مقاوم در برابر مواد شیمیایی است. این آجر ها در پروژه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند و آجر نما نسوز می توانند بیش از آجر منظم یا سنتی هزینه کنند.

 

آجر بتنی

آجر بتنی از بتن جامد ساخته شده است و در بین خانه سازان بسیار رایج است. آجرهای بتونی معمولا در نما، نرده ها قرار می گیرند و حضور زیبایی شناختی خوبی دارند. این آجر ها می توانند برای تولید رنگ های مختلف به عنوان رنگدانه در تولید آن تولید شوند.

 

آجر خاک رس آلی خاکستری

آجرهای خاکستر پرواز خاکستر با خاکسترهای خاک رس و خاکستر حدود 1000 درجه سانتیگراد تولید می شوند. برخی از مطالعات نشان داده اند که این آجر ها به صورت ناگهانی در معرض خطا قرار می گیرند، هنگامی که آجر ها با رطوبت و آب تماس می یابند و موجب گسترش آجر می شود.

 

چرا ساخت آجر بسیار محبوب است؟

آجر نما نسوز مزایای بسیاری وجود دارد هنگامی که آجر به عنوان بخشی از ساخت و ساز استفاده می شود. لیست زیر برخی از رایج ترین مزیت ها را در هنگام استفاده از آجر به جای سایر مصالح ساختمانی ارائه می دهد.

 

زیبایی: آجرها طبیعی و متنوع هستند، از جمله بافت های مختلف.

قدرت: آجرها دارای قدرت فشرده سازی عالی هستند.

غلظت: توانایی انتشار و جذب رطوبت یکی از مهمترین و مفیدترین خواص آجر است که دما و رطوبت در داخل سازه ها را تنظیم می کند.

حفاظت از آتش: هنگامی که به درستی آماده ساخت یک ساختار آجر می تواند حداکثر امتیاز 6 ساعت آتش محافظت می کند.

تضعیف صدا: عایق صوتی آجر به طور معمول 45 دسی بل برای یک ضخامت شیشه ای 4.5 اینچ و 50 دسیبل برای یک آجر ضخیم 9 اینچی است.

عایق: آجر در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی می تواند عایق حرارتی طبیعی خود را به نمایش بگذارد. آجرها می توانند به تنظیم و نگهداری دمای ثابت داخل ساختمان به دلیل توانایی آنها برای جذب و به آرامی گرما آزاد شوند. به این ترتیب آجر می تواند صرفه جویی انرژی قابل توجهی داشته باشد، بیش از 30 درصد صرفه جویی در انرژی در مقایسه با چوب.

مقاوم در برابر سایش: یک آجر بسیار قوی است، که ترکیب آن مقاومت در برابر سایش را بالا می برد.

طوفان: طوفان در ساختارها و سطوح بتن شکل می گیرد، زمانی که نمک های محلول در آب حل می شوند و روی سطوح تشکیل می دهند که انواع آجرهای ساختمانی یک ذره قابل مشاهده است.

طول عمر: آجر فوق العاده با دوام و شاید قوی ترین مصالح ساختمانی ساختمانی تا کنون است.

انواع دیگر آجر

آجرها نیز می توانند بسته به هندسه یا شکل آنها طبقه بندی شوند. آجرها در قالب آجرهای قهوه ای، کانال، مقابله، آجر و آجرهای توخالی وجود دارد که چندین نام دارد. هر یک از این ویژگی ها نیز یک ویژگی و ویژگی منحصر به فرد دارد که به شما اجازه می دهد تا آجر درست را در جای مناسب قرار دهید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی