صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

رشد صنعت ساختمان و سبک های معماری و همچنین تنوع بالای مواد و مصالح کاربردی، نیاز به آشنائی بیشتر برای تصمیم گیری دارد.

  • ۰
  • ۰

 

فوم پلی استایرن (همچنین با نام عمومی "فوم پلی استایرن اکسترود شده" شناخته شده است) مصالح ساختمانی امروز یکی از انواع پلاستیکی امروزه است.

مصالح ساختمانی

 نام تجاری "Styrofoam" متعلق به Dow Chemical است. توسط Ray McIntire در طی جنگ جهانی دوم اختراع شد. McIntire در تلاش برای پیدا کردن یک عایق الکتریکی قابل انعطاف است زمانی که او کشف تصادفی ساخته شده است. پلی اتیلن در سال 1954 به ایالات متحده معرفی شد. نامهای تجاری کمتر شناخته شده برای پلی استایرن اکسترود شده عبارتند از: Foamular، Greenguard و Foamcore. این محصولات چند منظوره به تولید کنندگان به عنوان دانه های کوچک فوم ارائه می شوند و می توانند به منظور مقاصد مختلف مورد پردازش و قالب بندی قرار گیرند. پلی استایرن نه تنها برای استفاده هایی مانند فایبرگلاس استفاده می شود، بلکه یک جزء کلیدی در ناپالم، موارد CD جواهر و بسیاری از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

 

ترموپلاستی

یونولیت سقفی یکی از مصالح ساختمانی است که خواص فیزیکی اصلی فوم پلی استریل است که یک گرمانرم است. این به این معنی است که ماده در دمای اتاق جامد است، اما هنگامی که به یک نقطه خاص گرم می شود، به عنوان یک مایع جریان می یابد. به عنوان یک مایع، پلی استایرن را می توان در جزئیات دقیق قالب بندی کرد. این ویژگی را برای بسیاری از صنایع و برنامه های کاربردی آسان می کند. امروزه استفاده اصلی این مواد شامل عایق بندی، مواد بسته بندی و صنایع دستی است.

 

سبک وزن و ضربه شکن

ساندویچ پانل دیواری، یونولیت بسته بندی و  یونولیت سقفی، فوم پلی استریل است که بسیار سبک وزن است. علاوه بر این یک جذب شوک عالی است. این به خاطر این واقعیت است که فوم حدود 90 درصد هوا است. قیمت ساندویچ پانل باعث می شود که ماده ایده آل برای استفاده به عنوان مواد بسته بندی. مواد سبک وزن حمل و نقل آسان است، اما به طور موثر جذب تروما، حفاظت از محصول از آسیب است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی