صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

رشد صنعت ساختمان و سبک های معماری و همچنین تنوع بالای مواد و مصالح کاربردی، نیاز به آشنائی بیشتر برای تصمیم گیری دارد.

  • ۰
  • ۰

نحوه تامین سرمایش و گرمایش ساختمان ها، از جمله مباحثی است که امروزه در صنعت ساختمان و در حین ساخت هر بنائی مورد توجه ویژه طراحان و کارفرمایان قرار می گیرد. تامین دمای مناسب، بهینه بودن مصرف انرژی و سیستم های با کیفیت و قابل اطمینان، مواردی هستند که در ابتدا مطرح می شوند و دقت بسیاری می طلبند.

 اما مورد دیگری که در این زمینه قابل ملاحظه است و شاید در مقایسه با موارد گفته شده از اهمیت بیشتری برخوردار است، عایق های حرارتی هستند که از هدر رفتن حرارت جلوگیری کرده و باعث مصرف بهینه انرژی می شوند.

از رایج ترین انواع عایق ها، فوم پلی استایرن است که می توان آن را در جرم وِیژه بسیار پایین تولید کرد با این حال کاهش جرم ویژه موجب افزایش ضریب هدایت حرارتی با کاهش عایق حرارتی و افزایش انتقال بخار آب می شود. به همین دلیل از این فوم‌های سبک برای کاربردهای حساس نباید استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که فوم پلی یورتان فوم پلی یورتان صلب فرآورده یا مصالح عایق‌کاری الاستیکی سلولی نیمه صلب یا صلب با یک ساختار سلولی به طور کلی بسته که بر طبق پلی یورتان قرار دارد.


نکته قابل توجه دیگر این است که وزن سبک، استحکام بالا، قابلیت بسیار زیاد در پذیرش تغییر در ترکیبات جهت برآورده کردن انتظارات کاربردی چسبندگی قوی به بسیاری از مواد نفوذپذیری کم در برابر بخار آب مقاومت حرارتی در دمای بیش از 100 درجه سلسیوس قابلیت فوم شوندگی در محل برای پر کردن شکل‌ های پیچیده فوم سخت پلی یورتان در گستره وسیعی از دما به عنوان عایق حرارتی به کار برده شده است. فوم پلییورتان در ساخت عایق پنل ساندویچی سبک به کار برده شده است. فوم انعطاف ‌پذیر پلی یورتان نیز در عایق کاری لوله‌ ها می تواند به کار برده شود. فوم‌ های پلی یورتان به صورت یک لایه باریک با کارآیی بالا در عایق کاری بدنه یخچال‌ ها و فریزر ها به کار برده می شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی