صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

صنعت ساختمان

مصالح کاربردی ساختمان

رشد صنعت ساختمان و سبک های معماری و همچنین تنوع بالای مواد و مصالح کاربردی، نیاز به آشنائی بیشتر برای تصمیم گیری دارد.

  • ۰
  • ۰

مصرف زیاد انرژی در لامپ ‌های رشته‌ ای و داغ شدن سریع آن ها که موجب خرابی زود رس و سوختن لامپ می شود و ضرورت تولید لامپ هایی با کیفیت و بازده بالا را ایجاد کرد. لامپ های جدید ساخته شده معایب لامپ های رشته‌ای را نداشته از از مصالح اصلی در طراحی دکوراسیون و نورپردازی ساختمان محسوب می شوند.

این لامپ ها با توان خروجی بالا و نور زیاد، درصد بیشتری از انرژی الکتریکی را به انرژی نورانی تبدیل می‌کنند و موجب صرفه جوئی در مصرف انرژی می شوند.

لامپ فلورسنت ‫‫نوعی لامپ تخلیه الکتریکی گازی است که به وسیله برق موجب تحریک بخار جیوه موجود در گاز آرگون و یا نئون می‌شود، که حاصل آن ایجاد پلاسمایی است که پرتو فرا بنفش ساطع می‌کند. سپس این پرتو توسط ماده فلورسنت به نور مرئی تبدیل می شود.
تولید لامپ های فلورسنت را باید یکی از پیشرفت های مهم در صنعت روشنایی دانست، چرا که این لامپ ها به سرعت صنعت روشنایی را متحول تموده و با طیف وسیع رنگ، هزینه پایین تولید و بازدهی بالای نور توانستند بازار روشنایی را به یک باره تسخیر کنند. اما این لامپ ها می توانند به صورت بالقوه بسیار خطرناک باشند. از این جهت باید با خطرات بالقوه آن ها آشنا شویم تا بتوانیم از بروز خطر جلوگیری کنیم.

مزایای لامپ کم مصرف:

1- لامپ های کم مصرف باعث مصرف بهینه از انرژی می شوند. میزان مصرف انرژی لامپ های کم مصرف معمولاً یک پنجم لامپ های تنگستنی است (۳ تا ۴ برابر کمتر).
2- به طور معمول ۶ الی ١۵ برابر عمر طولانی تری نسبت به لامپ های تنگستنی (رشته ای) دارند (طول عمر لامپ‌های کم‌مصرف بین ۶۰۰۰ تا۱۵۰۰۰ ساعت است در حالی که طول عمر لامپ‌های رشته ای ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ ساعت است).
3- این لامپ ها در مقایسه با لامپ های رشته ای گرمای به مراتب کمتری تولید می کنند. این امر پر هزینه تر بودن لامپ های کم مصرف را جبران می نماید. چنانچه اگر کل لامپ های تنگستنی قدیمی در دنیا با لامپ های کم مصرف جایگزین گردند سالانه به میزان ۴٠۹ تراوات ساعت انرژی الکتریکی (٢/٣% مصرف جهانی برق) صرفه جویی خواهد شد.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی